Vieglais
Mikroautobusi
Apvidus
Sporta
Moto
Kameras
Kravas
Autobus
Ind
Vasaras
Ziemas
M+S

Jaunākie piedāvājumi Atvērt Katalogu

STATURE M/S

275/45/R19 108V

STATURE M/S 275/45/R19 108V
152.29 €
Gripmax

ENDURE WSL1

195/65/R16C 104R

ENDURE WSL1 195/65/R16C 104R
83.52 €
Sailun

LM005

195/55/R15 85H

LM005 195/55/R15 85H
126.00 €
Bridgestone

STATURE M/S

275/45/R20 110V

STATURE M/S 275/45/R20 110V
145.85 €
Gripmax

PL01

215/55/R17 98R

PL01 215/55/R17 98R
88.00 €
Triangle

Cinturato Winter 2

215/50/R18 92V

Cinturato Winter 2 215/50/R18 92V
202.66 €
Pirelli

SCORPION WINTER

235/55/R19 101V

SCORPION WINTER 235/55/R19 101V
260.10 €
Pirelli

Lasi Tireshop jaunumus Atvērt sadaļu

Intervija ar speciālistu par ķīniešu ziemas riepām

Intervija ar Uldi Kaņepu-Kalniņu Uldi ir veterāns Latvijas auto rallija sabiedrībā, viņš ir pats kaislīgs rallija braucējs , kā arī tiesnesis un radio korospondents. Viņa pieredze ar ziemas riepām sniedzas līdz pat tiem laikiem, kad Latvijā nebija pieejamas ziemas riepas ielas automašīnām, līdz ar to viņam noteikti ir salasīta pa vairāk kā 30 gadiem pieredze par ziemas riepām.

Atvērt
Braukšana ar ziemas riepām vasarā. Labāk tā nedarīt!

Latvijā ziemas riepas ir obligātas no 1. decembra līdz 1. martam. Lai arī drošas braukšanas eksperti iesaka riepu maiņu veikt atbilstoši laikapstākļiem daži autobraucēji ar ziemas riepām brauc cauru gadu. Braukšana ar ziemas riepām vasarā nav nekas jauns un pat radžu riepu skanēšanu var dzirdēt vasarā. Lai kāds arī būtu vadītāja arguments, tas nav droši, un ekonomiski izdevīgi. Šajā rakstā apskatīsim dažus faktorus, kāpēc ziemas riepas vasarā būtu jānomaina pret vasaras riepām. Ziemas riepas vasarā: Lielākā daļa ir dzirdējusi un zina, ka braukšana ar ziemas riepām vasarā nav ekonomiski izdevīga. Taču tā ir tikai neliela daļa no problēmām. Ja braucam ar sezonai neatbilstošām riepām, mēs patērējam par dažiem procentiem vairāk degvielas un ziemas riepu protektors ātrāk nodils. Tomēr galvenokārt tas ir bīstami – ziemas riepas vasaras sezonā ievērojami samazina bremzēšanas efektivitāti un mazina vilces spēju gan uz sausa, gan mitra ceļa seguma. Neatbilstošs protektors un samazināta ceļa vilce veicina arī citus ar auto vadīšanu saistītus riskus, piemēram, palielinās iespēja, ka uz pielijušiem ceļiem var sākties akvaplanēšana. Savukārt izteikti karstās dienās, kad asfaltēta ceļa seguma temperatūra bieži vien sasniedz 60 grādus vai pat vairāk, ziemas riepas var pārkarst, kas var sabojāt ne tikai riepu iekšējos slāņus, bet arī novest pie riepas plīsuma – sevišķi pie liela ātruma virs 100 km/h. Ziemas un vasaras riepām ir atšķirīgs gumijas sastāvs: Ziemas riepu protektors ir izgatavots no mīkstāka gumijas maisījuma, kas pie zemām temperatūrām padara to ne tikai mīkstāku, bet arī elastīgāku. Ja ziemas apstākļos tā ir liela priekšrocība, kuru mēs sevišķi labi izjūtam bremzējot, tad vasarā šī priekšrocība kļūst par milzīgu trūkumu, kas uzreiz nemaz nav pamanāms. Pats par sevi saprotams, ka atšķiras ne tikai gumijas sastāvs, bet arī protektora zīmējums. Braukšana ar ziemas riepām vasarā ir lielisks iemesls, lai neizmaksātu apdrošināšanas prēmiju. Apdrošināšanas polisē ir skaidri un gaiši rakstīts, kādos apstākļos netiek izmaksāta apdrošināšanas kompensācija un pārvietošanās ar sezonai neatbilstošām riepām ir viens no tiem. Šis punkts gan neattiecas uz M+S jeb vissezonas riepām. Avārijas gadījumā, izmantojot sezonai neatbilstošas riepas, bojājumu noteikšanas izmaksas bieži vien būs daudz lielākas nekā jauns riepu komplekts. Pat jau budžets neļauj iegādāties pilnīgi jaunas riepas no veikala, vienmēr pastāv iespēja nopirkt lietotas, bet sezonai atbilstošas riepas – sevišķi ziemas sezonā. Ziemas riepu nobraukšana līdz galam: Ne jau vienmēr sanāk ziemas riepas nobraukt līdz ar pēdējām ziemas sezonas dienām. Nereti uz “ziemenēm” paliek daži milimetri kas balansē uz atļautās normas robežas un gluži dabiski uzrodas vēlme tos nobraukt vasaras mēnešos līdz galam. Lai arī šāda ideja nav nekāds jaunums, tai var būt tālejošas sekas. Nolietotām ziemas riepām sliktos vasaras laikapstākļos vēl jo vairāk samazinās saķere ar ceļa virsmas. Ziemas riepas nav tas pats, kas vissezonas riepas. Arī vissezonas riepas nav izcils risinājums un nav ideāli piemērotas visiem gadalaikiem. Ar tām var legāli braukt un apdrošināšanas kompānijas neatteiks atlīdzību, taču izteikti sniegotos laikapstākļos vai pie spēcīgām lietusgāzēm tās pildīs savas funkcijas vidēji. Vācijas autoklubs ADAC savos pētījumos ir secinājis, ka automašīnām ar ziemas riepām vasaras laikā ievērojami palielinās bremzēšanas ceļš. Pārvietojoties ar ātrumu 100 km/h, bremzēšanas ceļš vasarā līdz automašīnas apturēšanai palielinās līdz pat 16 m. Zelta vidusceļš: Ja dzīvojat pilsētā un ārpus tās nebraucat, tad var apsvērt iespēju cauru gadu braukt ar vissezonas riepām. Taču kā jau jūs to zināt, Latvijā sniegs un ledus ir ierasta parādība un vissezonas riepas nespēs nodrošināt to drošības līmeni, ko sniegs ziemas riepas. Ja budžets ir ierobežots tad izdevīgākais risinājums būtu sekojošs – ziemas sezonas beigās iegādājaties pilnīgi jaunu ziemas riepu komplektu ar labu atlaidi kādā no riepu veikaliem. Savukārt vēlajiem pavasara un pirmajiem rudens mēnešiem varat iegādāties lietotas vasaras riepas. Prioritāte ir ziemas sezona un lielākais ieguldījums riepu iegādei būtu jāvelta ziemas riepām. Labāk ir iegādāties labas Ķīniā ražotas riepas nevis lietotas ziemas riepas.

Atvērt
Ar slāpekli uzpildītas riepas – vai ir vērts un kas tas ir?!

Automašīnas riepas ir saprotamas ikvienam – tās ir no gumijas un pildītas ar gaisu. Ir pieejama alternatīva – ar slāpekli uzpildītas riepas, kas autovadītājiem garantē vairākas priekšrocības. Labāka degvielas ekonomija, vienmērīgāka braukšana un ilgāks riepu kalpošanas laiks, tie ir galvenie ilgtermiņa ieguvumi, kurus jau pirms vairākiem gadu desmitiem novērtēja autosporta sacīkšu braucēji. Ja tā labi padomā un atsauc atmiņā ķīmijas stundas, tad gaiss, kuru mēs elpojam un pildām sava automobiļa riepās sastāv no 78% slāpekļa un nedaudz mazāk kā 21% skābekļa. Pārējais ir ūdens tvaiki, CO2 un nelielas cēlgāzu koncentrācijas, piemēram, neons un argons. Stabilāks riepu spiediens: Ir vairāki pārliecinoši iemesli, lai riepās izmantotu tīru slāpekli. Pirmkārt, slāpekļa molekula ir vairākas reizes lielāka nekā skābekļa, kas nozīmē, ka jūsu riepu spiediens ilgtermiņā saglabāsies stabilāks. Kāpēc riepās zūd spiediens? Ar slāpekli uzpildītas riepas praktiski nereaģēs uz apkārtējās vides temperatūras izmaiņām un spiediens saglabāsies vienmērīgs. Ar gaisu uzpildītām riepām, atkarībā no vides temperatūras svārstībām, spiedienam ir tendence vai nu samazināties vai pieaugt. Vienmērīgs spiediens – labāka degvielas ekonomija, stabilāks brauciens un ilgāks riepu kalpošanas laiks. Ja riepa tiek pildīta ar gaisu, tad neizbēgami klāt būs arī mitrums. Tas nelabvēlīgi ietekmē riepas kalpošanas laiku un var radīt koroziju uz disku iekšmalām. Mitrums izraisa arī lielāku spiediena izmaiņu. Jebkura sistēma, kas piegādā tīru slāpekli, arī piegādās sausu slāpekli. Riepu piepildīšana ar slāpekli ietver vairākas reizes uzpildīšanu un izpūšanu, lai garantētu 100% slāpekļa sastāvu. Taču, ja automašīnas instrumentu panelis signalizē par zemu spiediena līmeni riepā, tad pilnīgi droši varat to papildināt ar parasto skābekli, jo drošībai vienmēr ir jābūt pirmajā vietā. Vai tas ir vajadzīgs? Ar slāpekli uzpildītas riepas šobrīd ir “ekstra”, par kuru ir jāmaksā. Atkarībā no riepas izmēra cena par komplektu var svārstīties no 10 – 20 eiro. Ja auto ir domāts sacīkstēm, tad šāds ieguldījums neko daudz nemaksās un garantēs papildus drošību un performanci sīvas konkurences apstākļos. Ieguvēji būs arī tālo maršrutu veicēji, kas ilgtermiņā un kilometrāžā “atpelnīs” iztērētos EUR uz degvielas ekonomijas fona. Būtiski ir atcerēties vienu svarīgu lietu – ar slāpekli uzpildītas riepas neaizstāj proaktīvu, regulāru riepu kopšanu un uzturēšanu. Slāpeklis vien negarantē, ka riepās nemainīsies spiediens. Tāpēc vismaz reizi mēnesī pārbaudiet šo riepu spiedienu neatkarīgi no tā, kas ir iekšā.

Atvērt
© Tireshop 2022