Vieglais
Mikroautobusi
Apvidus
Sporta
Moto
Kameras
Kravas
Autobus
Ind
Vasaras
Ziemas
M+S

Jaunākie piedāvājumi Atvērt Katalogu

WINTER I*PIKE RS2 (W429) (radz)

185/65/R15 92T

WINTER I*PIKE RS2 (W429) (radz) 185/65/R15 92T
84.84 €
Hankook

SnowMaster SW612

165/80/R13 91Q

SnowMaster SW612 165/80/R13 91Q
74.84 €
Goodride

Hakkapeliitta C3

205/65/R15 C

Hakkapeliitta C3 205/65/R15 C
122.77 €
Nokian

Dynapro i'cept (RW08)

265/50/R19 106Q

Dynapro i'cept (RW08) 265/50/R19 106Q
209.55 €
Hankook

LM80

205/70/R15 96T

LM80 205/70/R15 96T
74.00 €
Bridgestone

DEBICA FRIGO HP 2 NEW

205/55/R16 91H

DEBICA FRIGO HP 2 NEW 205/55/R16 91H
76.10 €
Debica

Cinturato Winter2

215/50/R19 93T

Cinturato Winter2 215/50/R19 93T
258.16 €
Pirelli

Lasi Tireshop jaunumus Atvērt sadaļu

Braukšana ar ziemas riepām vasarā. Labāk tā nedarīt!

Latvijā ziemas riepas ir obligātas no 1. decembra līdz 1. martam. Lai arī drošas braukšanas eksperti iesaka riepu maiņu veikt atbilstoši laikapstākļiem daži autobraucēji ar ziemas riepām brauc cauru gadu. Braukšana ar ziemas riepām vasarā nav nekas jauns un pat radžu riepu skanēšanu var dzirdēt vasarā. Lai kāds arī būtu vadītāja arguments, tas nav droši, un ekonomiski izdevīgi. Šajā rakstā apskatīsim dažus faktorus, kāpēc ziemas riepas vasarā būtu jānomaina pret vasaras riepām. Ziemas riepas vasarā: Lielākā daļa ir dzirdējusi un zina, ka braukšana ar ziemas riepām vasarā nav ekonomiski izdevīga. Taču tā ir tikai neliela daļa no problēmām. Ja braucam ar sezonai neatbilstošām riepām, mēs patērējam par dažiem procentiem vairāk degvielas un ziemas riepu protektors ātrāk nodils. Tomēr galvenokārt tas ir bīstami – ziemas riepas vasaras sezonā ievērojami samazina bremzēšanas efektivitāti un mazina vilces spēju gan uz sausa, gan mitra ceļa seguma. Neatbilstošs protektors un samazināta ceļa vilce veicina arī citus ar auto vadīšanu saistītus riskus, piemēram, palielinās iespēja, ka uz pielijušiem ceļiem var sākties akvaplanēšana. Savukārt izteikti karstās dienās, kad asfaltēta ceļa seguma temperatūra bieži vien sasniedz 60 grādus vai pat vairāk, ziemas riepas var pārkarst, kas var sabojāt ne tikai riepu iekšējos slāņus, bet arī novest pie riepas plīsuma – sevišķi pie liela ātruma virs 100 km/h. Ziemas un vasaras riepām ir atšķirīgs gumijas sastāvs: Ziemas riepu protektors ir izgatavots no mīkstāka gumijas maisījuma, kas pie zemām temperatūrām padara to ne tikai mīkstāku, bet arī elastīgāku. Ja ziemas apstākļos tā ir liela priekšrocība, kuru mēs sevišķi labi izjūtam bremzējot, tad vasarā šī priekšrocība kļūst par milzīgu trūkumu, kas uzreiz nemaz nav pamanāms. Pats par sevi saprotams, ka atšķiras ne tikai gumijas sastāvs, bet arī protektora zīmējums. Braukšana ar ziemas riepām vasarā ir lielisks iemesls, lai neizmaksātu apdrošināšanas prēmiju. Apdrošināšanas polisē ir skaidri un gaiši rakstīts, kādos apstākļos netiek izmaksāta apdrošināšanas kompensācija un pārvietošanās ar sezonai neatbilstošām riepām ir viens no tiem. Šis punkts gan neattiecas uz M+S jeb vissezonas riepām. Avārijas gadījumā, izmantojot sezonai neatbilstošas riepas, bojājumu noteikšanas izmaksas bieži vien būs daudz lielākas nekā jauns riepu komplekts. Pat jau budžets neļauj iegādāties pilnīgi jaunas riepas no veikala, vienmēr pastāv iespēja nopirkt lietotas, bet sezonai atbilstošas riepas – sevišķi ziemas sezonā. Ziemas riepu nobraukšana līdz galam: Ne jau vienmēr sanāk ziemas riepas nobraukt līdz ar pēdējām ziemas sezonas dienām. Nereti uz “ziemenēm” paliek daži milimetri kas balansē uz atļautās normas robežas un gluži dabiski uzrodas vēlme tos nobraukt vasaras mēnešos līdz galam. Lai arī šāda ideja nav nekāds jaunums, tai var būt tālejošas sekas. Nolietotām ziemas riepām sliktos vasaras laikapstākļos vēl jo vairāk samazinās saķere ar ceļa virsmas. Ziemas riepas nav tas pats, kas vissezonas riepas. Arī vissezonas riepas nav izcils risinājums un nav ideāli piemērotas visiem gadalaikiem. Ar tām var legāli braukt un apdrošināšanas kompānijas neatteiks atlīdzību, taču izteikti sniegotos laikapstākļos vai pie spēcīgām lietusgāzēm tās pildīs savas funkcijas vidēji. Vācijas autoklubs ADAC savos pētījumos ir secinājis, ka automašīnām ar ziemas riepām vasaras laikā ievērojami palielinās bremzēšanas ceļš. Pārvietojoties ar ātrumu 100 km/h, bremzēšanas ceļš vasarā līdz automašīnas apturēšanai palielinās līdz pat 16 m. Zelta vidusceļš: Ja dzīvojat pilsētā un ārpus tās nebraucat, tad var apsvērt iespēju cauru gadu braukt ar vissezonas riepām. Taču kā jau jūs to zināt, Latvijā sniegs un ledus ir ierasta parādība un vissezonas riepas nespēs nodrošināt to drošības līmeni, ko sniegs ziemas riepas. Ja budžets ir ierobežots tad izdevīgākais risinājums būtu sekojošs – ziemas sezonas beigās iegādājaties pilnīgi jaunu ziemas riepu komplektu ar labu atlaidi kādā no riepu veikaliem. Savukārt vēlajiem pavasara un pirmajiem rudens mēnešiem varat iegādāties lietotas vasaras riepas. Prioritāte ir ziemas sezona un lielākais ieguldījums riepu iegādei būtu jāvelta ziemas riepām. Labāk ir iegādāties labas Ķīniā ražotas riepas nevis lietotas ziemas riepas.

Atvērt
Ar slāpekli uzpildītas riepas – vai ir vērts un kas tas ir?!

Automašīnas riepas ir saprotamas ikvienam – tās ir no gumijas un pildītas ar gaisu. Ir pieejama alternatīva – ar slāpekli uzpildītas riepas, kas autovadītājiem garantē vairākas priekšrocības. Labāka degvielas ekonomija, vienmērīgāka braukšana un ilgāks riepu kalpošanas laiks, tie ir galvenie ilgtermiņa ieguvumi, kurus jau pirms vairākiem gadu desmitiem novērtēja autosporta sacīkšu braucēji. Ja tā labi padomā un atsauc atmiņā ķīmijas stundas, tad gaiss, kuru mēs elpojam un pildām sava automobiļa riepās sastāv no 78% slāpekļa un nedaudz mazāk kā 21% skābekļa. Pārējais ir ūdens tvaiki, CO2 un nelielas cēlgāzu koncentrācijas, piemēram, neons un argons. Stabilāks riepu spiediens: Ir vairāki pārliecinoši iemesli, lai riepās izmantotu tīru slāpekli. Pirmkārt, slāpekļa molekula ir vairākas reizes lielāka nekā skābekļa, kas nozīmē, ka jūsu riepu spiediens ilgtermiņā saglabāsies stabilāks. Kāpēc riepās zūd spiediens? Ar slāpekli uzpildītas riepas praktiski nereaģēs uz apkārtējās vides temperatūras izmaiņām un spiediens saglabāsies vienmērīgs. Ar gaisu uzpildītām riepām, atkarībā no vides temperatūras svārstībām, spiedienam ir tendence vai nu samazināties vai pieaugt. Vienmērīgs spiediens – labāka degvielas ekonomija, stabilāks brauciens un ilgāks riepu kalpošanas laiks. Ja riepa tiek pildīta ar gaisu, tad neizbēgami klāt būs arī mitrums. Tas nelabvēlīgi ietekmē riepas kalpošanas laiku un var radīt koroziju uz disku iekšmalām. Mitrums izraisa arī lielāku spiediena izmaiņu. Jebkura sistēma, kas piegādā tīru slāpekli, arī piegādās sausu slāpekli. Riepu piepildīšana ar slāpekli ietver vairākas reizes uzpildīšanu un izpūšanu, lai garantētu 100% slāpekļa sastāvu. Taču, ja automašīnas instrumentu panelis signalizē par zemu spiediena līmeni riepā, tad pilnīgi droši varat to papildināt ar parasto skābekli, jo drošībai vienmēr ir jābūt pirmajā vietā. Vai tas ir vajadzīgs? Ar slāpekli uzpildītas riepas šobrīd ir “ekstra”, par kuru ir jāmaksā. Atkarībā no riepas izmēra cena par komplektu var svārstīties no 10 – 20 eiro. Ja auto ir domāts sacīkstēm, tad šāds ieguldījums neko daudz nemaksās un garantēs papildus drošību un performanci sīvas konkurences apstākļos. Ieguvēji būs arī tālo maršrutu veicēji, kas ilgtermiņā un kilometrāžā “atpelnīs” iztērētos EUR uz degvielas ekonomijas fona. Būtiski ir atcerēties vienu svarīgu lietu – ar slāpekli uzpildītas riepas neaizstāj proaktīvu, regulāru riepu kopšanu un uzturēšanu. Slāpeklis vien negarantē, ka riepās nemainīsies spiediens. Tāpēc vismaz reizi mēnesī pārbaudiet šo riepu spiedienu neatkarīgi no tā, kas ir iekšā.

Atvērt
Vibrācija stūres ratā – kapēc tas notiek un kā to novērst?

Ja braucot ar automašīnu pamanāt vibrācijau stūrē, tad pie vainas var būt viens no šiem faktoriem – sliktas riepas, problēmas ar diskiem vai arī ir jāveic automašīnas piekares remonts. Riepu nodilums: Nevienmērīgs riepu nodilums var ietekmēt stūres vibrāciju. Iespējams, ka nodilums radies nolietotas auto detaļas rezultātā, kas arī pie reizes būtu jānomain un jāuztaisa savirze. Apledojuši diski: Pat sabalansēti riteņi var radīt zināmu diskomfortu. Ja vibrācijas stūres ratā parādās laikā, kad ārā temperatūra svārstās virs un zem nulles, vai ir daudz sniega, tad visticamāk ir apledojuši riteņu diski. Tos ir labi jānomzgā un problēma pazudīs. Riepu bojājumi: Ja riepa ir bojāta, ir parādījusies “pumpa”, tad tas var izraisīt stūres rata vibrācijau. Šāda riepa ir bīstama un var plīst vai pat pārsprāgt, kas var novest pie ceļu satiksmes negadījuma. Tāda riepa obligāti ir jāmaina. Disku bojājumi: Disku bojājumi ir vairāk izplatīti transportlīdzekļiem ar zema profila riepām, taču tas var notikt ar jebkuru transportlīdzekli. Ja ritenis ir bojāts, tas nebūs perfekti apaļš, radot vibrācijas stūres ratā. Diskus var labot, valcējot, metinot un krāsojot pie riepu un disku speciālistiem. Vaļējs ritenis: Pilnīgi iespējams, ka ir atnākusi vaļā kāda no riteņa skrūvēm, kas var izraisīt vibrācijas stūrē. Noteikti pārbaudiet vai visas skrūves stingri turas savās vietās, jo pretējā gadījumā ritenis atskrūvēsies, radot lielus zaudējumus jūsu automobilim. Problēmas ar gultņiem: Nolietots automašīnas gultnis ir viens no tipiskākajiem trokšņiem, kas brīdina autovadītāju par drīzu servisa apmeklējumu. Nepareiza savirze: Auto savirze ir salīdzinoši lēts remontdarbs, kuru nevajadzētu pārāk ilgi ignorēt. Nepareiza savirze var ne tikai izraisīt vibrācijas stūres ratā, bet arī nevienmērīgi pastiprināt riepu nodilumu, kā arī radīt papildus slodzi uz ritošo daļu. Ritošās daļas remonts: Piekares sviras un dažādi savienojumi nav stingri piestiprināti pie korpusa, bet ar lodveida savienojumiem un gumijas ieliktņiem ir problēmas vai tie ir bojāti. Neatkarīgi no trokšņa, vaļīgās detaļas var izraisīt stūres rata kratīšanos. Pat uz gludiem ceļiem amortizatori un statņi ir pastāvīgā kustībā. Ja amortizatori vai citas piekares detaļas ir stipri bojātas, tad vibrācijas stūres ratā būs izteikti jūtamas. Bojāti bremžu diski: Ja vibrācijas stūres ratā jūtamas tikai tad, kad bremzē, tad jums varētu būt deformēti bremžu diski. Un tos ir jānomaina.

Atvērt
© Tireshop 2022