Caura riepa? Ir risinājumi:
Caura riepa var pievilt jeburu autovadītāju. Dzīves laikā autovadītājs saskaras vidēji ar piecām situācijām, kad riepa ir tukša. Mūsdienās šai problēmai ir vairāk kā viens risinājums.
Automašīnas riepām ir milzu ietekme uz drošu braukšanu. Ne velti mūsdienu jaunie transportlīdzekļi ir aprīkoti ar riepu spiediena kontroles sistēmu. Tā nebūt nav komplicēta tehnoloģija, kas var laicīgi brīdināt par izmaiņām spiedienā. Pat vecākām automašīnām ir iespējams uzstādīt riepu spiediena sensorus. Arī pie mums riepu servisā Tire Shop to var izdarīt.
Vienmēr rezerves ritenis ir bijis līdzās automašīnai. Taču šobrīd ir pieejamas arī citas alternatīvas, gadījumā ja pārsista riepa. Pilna izmēra rezerves ritenis aizņems ne tikai vietu, bet arī palielinās auto masu, kas palielina degvielas patēriņu. Ja pārvietojaties vienīgi pilsētas robežās, tad nevajadzētu rasties problēmām ar riepu remontu un riepu servisu.
Savukārt, ja jums automašīnā ir rezerves ritenis, tad neaizmirstiet pārliecināties, ka tas ir darba kārtībā – piepumpēts un komplektā ar domkratu un riteņu atslēgu. Rezerves ritenim nav obligāti jābūt ziemas riepai vai vasaras riepai.
Lai arī tradicionāli dārgākas par standarta riepām, “run-flat” autoriepām ir “viss vienā” risinājums. Tās ir īpaši izstrādātas, lai jūs varētu turpināt braukt pat tad, ja sabojāta riepa un spiediens riepās ir zudis. Lielākajā daļā gadījumu šādām riepām ir īpaši spēcīgas sānu sienas, kas var izturēt transportlīdzekļa svaru un papildus slodzi.
Šādām riepām galvenā priekšrocība, ir spēja turpināt ceļu neizkāpjot no automašīnas. Tiesa, uz tuvāko riepu servisu, jo šādām riepām ir limitēts drošas braukšanas ātrums un maksimāli veicamais attālums. Turklāt, ja problēma ir nopietnāka par standarta caurumu, tad pilnīgi iespējams, ka ceļu nevarēs turpināt un būs vien jāsauc evakuators, vai javeiz zvans uz riepu servisu. Ja vien tas nav KASKO atlīdzības gadījums.
Neskatoties uz to izturību un efektivitāti pēkšņa spiediena zuduma situācijās, “run-flat” riepas ir salīdzinoši cietas un nav tik komfortablas kā parastās autoriepas.
Dažām automašīnām rezerves riepas vietā atradīsiet riepu remonta komplektu. Arī šis ir īslaicīgs risinājums līdz tuvākajam servisam. Lai arī nāksies nedaudz nosmērēt rokas, tas nebūs tik ķēpīgi kā pašam mainīt riteni. Veiciet pierakstu uz riepu remontu.
Standarta riepu remonta komplektā ietilpst divas galvenajās sastāvdaļas – hermētiķis un elektriskais gaisa pumpis. Vadītājam vienkārši jāsavieno hermētiķis ar pumpi un kopā ar gaisu jāielaiž caurdurtajā riepā.
Risinājums dos gana daudz laika un rezerves kilometrus līdz tuvākajam riepu servisam. Taču pie nopietnākiem caurumiem tas nelīdzēs un hermētiķis nepildīs savu funkciju. Naksies pirkt jaunas ripeas. Šis arī nav lētākais no variantiem, piedevām hermētiķiem ir ierobežots lietošanas laiks. Atkarībā no ražotāja tas var svārstīties no četriem līdz astoņiem gadiem.
![]() |